sobota, 19 kwietnia 2014

中国,你好!Przeprowadzka na semest - na wschód

Od ostatniego postu na tym blog minęło już ponad 2 lata. Jest mi strasznie głupio, że nie odzywałem się przez tak długi czas, głównie z tego powodu, że po pierwsze odwiedzacie ten blog bardzo często, a po drugie, przez te dwa lata było o czym pisać - praktycznie nieopisany pobyt w Anglii, kilkanaście dni w Kenii i kilka innych drobnych wypadów. Tylko jak zwykle nie było jednego - czasu.

Teraz w Azji - na starych śmieciach

Blog 东西
Jak tytuł i podtytuł głosi, wróciłem na stare śmieci do Azji. Podobnie jak w czerwcu/lipcu 2009 przyjechałem do Lidu, Fuling, Chongqing, Chiny, żeby tym razem przez semestr studiować język chiński i kulturę Chin na Yangtze Normal University (YZNU). Poprzednim razem, były to dwa tygodnie krótkiego kursu językowego. Obecnie, jako student sinologii, przyjechałem na semestralną wymianę.

Cały mój wyjazd (4 miesiące na uczelni i prawie 3 tygodnie w podróży po Chinach) staram się na bieżąco opisywać na nowym blogu, o starej-nowej nazwie 东西 -- Wschód - Zachód (Podróż tysiąca mil zaczyna się od jednego kroku). Blog musiałem postawić na własnym serwerze i skorzystać z WordPress ze względu na to, że platforma blogger.com w Chinach jest zablokowana, więc korzystanie z googlowskich rozwiązań jest tu niezwykle utrudnione. Poza tym, WP i własny serwer z domeną daje mi większe możliwości i elastyczne rozwiązania techniczne.Serdecznie zapraszam do śledzenia i komentowania. Zazwyczaj publikuję raz, dwa razy w tygodniu. Oprócz tego odkurzyłem nieco profil na YouTube (który notabene też jest zablokowany w Chinach), gdzie od czasu do czasu wrzucam nagrania, które i tak zazwyczaj są w postach, choć zdarzają się bonusy.

Z pewnością od końca czerwca do połowy lipca na blogu będzie pojawiało się więcej relacji z podróży, wskazówki dotyczące podróżowania po Chinach, opisy Chin etc.
 Plac przed biblioteką Yangtze Normal University od strony bramy wchodniej
 Plac przed biblioteką YZBU od strony bramy wchodniej

Po powrocie z Chin albo wrócę tu i będę kontynuował ten blog i rzecz jasna uzupełnię go o tą dwuletnią ciszę, lub przeniosę (uzupełniony) blog w jedno wspólne miejsce dołączając go do 东西 -- Wschód - Zachód (Podróż tysiąca mil zaczyna się od jednego kroku).

Pozdrawiam z Państwa Środka :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz